Melin Collectors AS – Legenes verste venn

Melin Collectors AS er et inkassoselskap som tilbyr sine tjenester til  bl.a for helseforetak som fastleger mm. Har du fått krav fra Melin Collectors AS ?    Send din historie og erfaring til claim@mapre.no

Selskapet utnytter bevisst inkassolovens regler om adresse  !

Du har et selvstendig ansvar adresse regler de færreste vet om.   Har du noen gang forsøkt å endre din adresse i PasientSky.no ?

Melin Collectors AS påførte ulovlig ekstra krav  i 193 saker

Skyldner plikter å erstatte fordringshaverens nødvendige kostnader ved utenrettslig inndriving. Dette gjelder både kostnader ved å ha engasjert en inkassator og kostnader ved å drive inn kravet selv, jf. inkassoloven § 17 første ledd.

De maksimale salærbeløp som kan kreves ved utenrettslig inndriving følger av inkassoforskriften kapittel 1 og 2, jf. inkassoloven §§ 19 og 20. Etter inkassoforskriften § 2-3 første ledd er det en forutsetning for forhøyelse av satsene i § 2-2 (lett salær) at skyldneren har oversittet betalingsoppfordringens betalingsfrist med mer enn 28 dager. Dette innebærer at inkassator tidligst har anledning til å avkreve skyldner tungt salær på dag 43 etter utsendelsen av betalingsoppfordring.

Melin Collectors AS avkrevde ulovlig inkassosalær av 3695 mindreårige

En mindreårig kan ikke selv foreta rettslige handlinger eller råde over sine midler, med mindre noe annet er særlig bestemt, jf. vergemålsloven § 9. Dette innebærer at den mindreårige som hovedregel ikke kan pådra seg gjeld, og heller ikke binde seg til en fremtidig betalingsforpliktelse. Viderefølger det av § 14 annet ledd at en disposisjon som i utgangspunktet ikke er bindende for den mindreårige, senere kan godkjennes når vedkommende blir myndig.

Virksomheten stjeler pengene dine med loven i hånd.  Bare du kan gjøre noe med det.  Bytt til en fastlege som ikke bruker Melin Collectors og  tar som tar sin ed som lege på alvor !

Melin Collectors – Ledig Stilling ?

Her kommer navn og telefon nummer til ansatte i Melin Collectors. De kan sikkert fortelle deg hva slags egenskaper du må ha for å arbeide i denne tvilsomme virksomheten !

Melin Collectors – Legekontorer

Bruker ditt legekontor Melin Collectors AS ?  Send oss informasjon til kampanjen

Bytt til fastlege som ikke benytter Melin Collectors AS

SEND DIN HISTORIE TIL EPOST : CLAIM@MAPFRE.NO

Er du også blitt Melinert !

Les tilbakemeldinger fra andre ofre for Melin Collectors

Morten Orre

for 2 dager siden
Prøvd å ordne en sak for min syke mor. Null samarbeidsvilje, gir feil opplysninger og trenerer inkassosak åpenbart med vilje for å tjene mer penger. Er mldt sagt sjokkert at norske helseforetak har valgt dette firmaet til å ta seg av fakturalogistikken deres. Styr langt unna dette firmaet.

Kristin Elise Jakhelln

for 5 dager siden
Når legekontor som avviser kontant betaling tilbyr betaling med faktura, skal den være gratis (gebyrfri). På tide at Melin Collectors setter seg inn i lover og regler for sitt arbeidsområde!

John-Erik Sogn

for 4 dager siden
Etter å ha lest alle innleggene om Melin Collectors AS, er det kun et råd å gi.
BYTT FASTLEGE TIL EN SOM IKKE HAR AVTALE MED DENNE VIRKSOMHETEN

Frederik Ludvig Konow Lund

for én måned siden
10 minutter før å komme gjennom til kundesenter. Uoversiktlig pasientskyapp. Underlig at de ikke utviser står medmenneskelighet ved utsettelse av faktura når man har vært innlagt som følger av alvorlig skade ( amputasjon).

Bent Isaksen

for 2 måneder siden
Et horribelt selskap som lever av sin parasittvirksomhet. De spekulerer i å trenere saksbehandling og få gjeldsaker inn til Namsfogden, slik at det offentlige kan fungere som torpedo og inndriver for selskapet.

Ole Utheim

for 3 måneder siden
Sender ut purring, uten at jeg har fått faktura. Tar ikke telefonen tross mange henvendelser og lang ventetid. Klart de spekulerer i at kundene ikke gidder mer, så får de jo Varselsgebyret på 70 kroner av kundene. Er det det vi kaller sleipt? Jeg varsler mitt legekontor om dette.

Yousse Santos

for én måned siden

Tragisk… aldri opplevd så treigt kundesenter/kundebahendling…

Synd det ikke går an å gi andmeldelse uten stjerne.

Roy Tangedal

for én måned siden
får purring på regning som er betalt for en uke siden, useriøs!

Fredrick Hjelmevoll

for 3 måneder siden
Sender ut purring, uten at jeg har fått faktura. Tar ikke telefonen eller svarer på mail.

Adrian Dahl

for 3 måneder siden
Mottok ingen purring på forhånd og gikk rett til inkasso. Dette gjorde derfor at jeg måtte betale nærmere 700kr på en regning til originalt 250kr. De tar ikke telefonen mens kundeservice er frekke og har en ekstremt dårlig holdning.

Joakim Nilsen

for 3 måneder siden
Hva er vitsen med og i det hele tatt ha et telefon nr når det ikke er noen som svarer eller ringer opp ?? Heller ingen kontakt info på faktura…

IBM Vrc

for 3 måneder siden
Det går ikke ann å komme gjennom på telefon.har provd alle tidspunkter. Kontaktet dem da de sendte innkasso på en betalt regning. Dette var juletider….

Matison

for 7 måneder siden
De bestemmer seg plutselig for å sende den andre regningen min på en SMS som jeg aldri fikk engang, og om jeg hadde fått den. Hadde jeg aldri slettet en så viktig melding. I tillegg så har ikke jeg sagt ja til å få regninger på SMS fordi det er veldig lite til å stole på. Selvførgelig får jeg inkassovarsel. Jeg ringer og får ingen hjelp. Helt tullete

B. Berhaneas

for 8 måneder siden
Useriøst selskap som ikke retter opp sine feil. Frekk, ufin og dårlig pålest kundeservice som behandler kunder som klager svært dårlig.
Innrømmer svært sjelden problem med terminaler, hvilket medfører at man må velge faktura, selvfølgelig med fakturagebyr. Er dessverre mange medisinske senter i Oslo med omegn som bruker disse terminaler. Det er mange ganger disse terminaler enten virker dårlig eller ikke i det hele tatt. Derfor lett å tro at de nesten ikke ønsker at terminalene deres skal virke, da de vil få inn ekstra 50-60NOK i fakturagebyr per kunde som må betale med faktura. Helt elendig og tåpelig selskap.

Lajla Mageli

for 4 måneder siden
Jeg har fått et inkassovarsel på en regning jeg hat betalt! Det går bare ikke an. Firmaet må sjekke litt bedre før de ukritisk sender ut slike varsler. Hadde jeg kunnet gi minusstjerner, skulle de fått det.

Kari E. Dyrøy

for 9 måneder siden
Sender ikke ut regninger før det går til inkasso, men påstår selv at de har gjort det. Useriøst.

Wegar Monsen

for 9 måneder siden
Sender ikke inn regninger før det går til inkasso. Søppel!

Jimmy S.

for én måned siden

(Oversatt av Google) Nyttig selskap som sender regning pluss retur for regninger som ikke sendes i utgangspunktet.!

(Original)
Useriøst firma der sender regning plus rykker for regninger der ikke er sendt i første omgang.!

Kari E. Dyrøy

for 9 måneder siden
Sender ikke ut regninger før det går til inkasso, men påstår selv at de har gjort det. Useriøst.

Wegar Monsen

for 9 måneder siden
Sender ikke inn regninger før det går til inkasso. Søppel!

Jimmy S.

for én måned siden

(Oversatt av Google) Nyttig selskap som sender regning pluss retur for regninger som ikke sendes i utgangspunktet.!

(Original)
Useriøst firma der sender regning plus rykker for regninger der ikke er sendt i første omgang.!

Lucas husvik

for én uke siden

(Oversatt av Google) F du

(Original)
F you

Maria Simonsen

for 8 måneder siden

(Oversatt av Google) useriøse bedragere

(Original)
Useriøse bedragere

Dag Bjørgestad

for 6 måneder siden
Latterlig. Men imponerende at dette pyramidespill-aktige “firmaet” faktisk klarer å lure landets kommuner og helseforetak til å brenne penger på komisk utdaterte “kassemaskiner.” Noe lignende ble sist observert ved spilleautomatene på Stena-line i 1978.
Å ringe kundeservicen deres er som å møte opp i resepsjonen i World Trade Center.

    
Morten O
30.04.18 11:37
Lite løsningsorienterte og kanskje den dårligste telefonstøtten jeg noen gang har opplevd.
Styr langt unna dette firmaet.

    
Thor Elvin V
19.03.18 11:49
Bedrifter, ikke bruk denne inkassotjenesten

    
Charlotte Sofie R
23.02.18 20:12
Ikke tro det du ser på pasientsky hvis du dobbeltskjekker der og du ikke finner noen inkassosak.. De lurer deg, du får ikke oversikt når du logger på der.

    
Anne J
22.09.17 13:59
Fikk et brev fra legen. Sending av brevet plus fakturagebyr blir 117 NOK. For hver regning man får skal man betale 58 NOK til Melin Collectors AS.
Skjønner ikke hvorfor bedrifter kan velge å samarbeide med Melin Collectors AS. Ville tenke at bare tjenester som folk er så avhengeige av som fastleger kan godta å behanlde kundene på en sånn en måte. skjul

    
Robert W
14.06.17 16:33

Innkalling til tyveri.
Melin Collectors As Org nr00995635607

forsok pa tyveri 4099,38 NOK og forfalskning av dokumenter!

Robert Wasik

    
Hanne V
01.06.16 09:29
Useriøse og lite kundevennlige

    
Kenneth Pedersen H
22.04.16 15:18

Dårlig kommunikasjon, og virker nesten som svindel.

Jeg fikk plutselig purring angående Tjenester/v et legekontor som oppsto fra flere år tilbake. Jeg ringte både Melin Collectors og legekontoret, begge kunne ikke se noe gjenstående eller glemt betaling. Så fikk jeg beskjed om å bare ignorere det, men en måned senere fikk jeg inkassovarsel.

    
Monica W
07.04.16 02:06
Melin Collectors AS er et useriøst firma som opptrer i strid med god inkassoskikk og bryter inkassoloven for å inndrive urettmessige og omtvistede krav. Etter å ha fått medhold i Inkassoklagenemnda tok det meg nesten ett år å få tilbake pengene mine fra Melin og fordringshaver, hvor jeg nesten måtte gå via Forliksrådet for å få dem til å tilbakebetale.
Til advarsel ligger saken min her, så la dem ikke true til seg urettmessig betaling, bruk heller Inkassoklagenemnda mot dem med en gang.
http://klagenemnda.inkasso.no/pdf/avgjorelser/Vedtak%20i%20sak%2019%202015.pdf

    
Markus J. N
24.06.15 15:52

Bare lureri, ikke gå på denne svindelen

Fikk en purring på en regning jeg aldri har fått, på et produkt/tjeneste jeg aldri har kjøpt eller brukt. Altså, jeg er 17 år og bor hjemme hos foreldrene mine så jeg tviler på jeg får regninger om strøm og skatt. Dette er et firma som rett og slett spiller på folks uvitenhet og frykt for ytterlige purringer for å lure penger ut av dem. Nettsiden de har er også latterlig med veldig lite info om det de driver med og har gjort, igjen IKKE GÅ PÅ DENNE SVINDELEN

    
Erlend B
15.06.15 19:07

Elendige greier

Får sms med en faktura jeg ikke skal ha, med henvisning til en nettside der jeg skal kunne laste ned aktuell faktura (pasientsky.no) Sistnevnte er det ingenting på, bare en frase om hvor flinke de er gjentatt seks-syv ganger. Ingen mulighet til å laste ned noe som helst. Intet svar på sms, som jeg bestred faktura med. Jeg blir nødt til å ta en alvorlig prat med fastlegen om dette.

    
26.06.14 17:42

Latterlig bedrift

Melin kjører faktura og oppfølging (purring inkasso osv) for fastlegen min.
Jeg har bestrid faktura fra dem, men dem svarer ikke på mail og sender purring og Betalingsoppfordring. Latterlig firma. Få kontroll!!
Helikopter tjenester - Blog
Tittel
Melin Collectors AS
Innhold
Melin Collectors AS er et inkassoselskap som tilbyr sine tjenester til  bl.a for helseforetak som fastleger mm. Har du fått krav fra Melin Collectors AS ?    Send din historie og erfaring til claim@mapre.no
Forfatter
Utgiver
J